Skip to content

Bazilika sv. Antuna Padovanskoga

SVETI DUH, ZAGREB

6. utorak svetom Antunu na Svetom Duhu

Euharistijsko slavlje šestog od 13 utoraka sv. Antunu, 22. travnja u Župi sv. Antuna Padovanskoga na zagrebačkom Svetom Duhu predvodio je fra Ivan Penava, župnik Hrvatske katoličke misije u Würzburgu.

Na početku euharistijskog slavlja, okupljene vjernike srdačno je pozdravio fra Filip Pušić, župni vikar, čestitajući pri tome svetkovinu Uskrsa.

Govoreći o događaju uskrsnuća u homiliji, fra Ivan je istaknuo kako ovih dana pratimo evanđeoske izvještaje o učenicima koji su susreli Uskrslog Gospodina. „Sva ova izvješća imaju jednu zajedničku točku, a ta je da nitko od učenika nije prepoznao Isusa. Radi se o ljudima koji su godinama živjeli s njime, a nitko ga nije prepoznao.“ Navodeći primjere rekao je: „Marija Magdalena mislila je da je vrtlar. On je za nju stranac, jednako kao i za dvojicu učenika u Emausu, govoreći Isusu da je stranac“.

„Svi smo mi stranci u ovome gradu“, nastavio je  propovjednik objašnjavajući kako se i on u svojim prvim godinama svećeništva osjećao kao stranac. „I naš sv. Antun bio je stranac. Rođen je u Portugalu, a završio je u Italiji. Stranac je propovijedao domaćima“, rekao je. Naglašavajući kako je sv. Antun uopće i postao propovjednik, podsjetio je na trenutak u kojem je na jednom euharistijskom slavlju Svetac svega svijeta počeo propovijedati, budući da se nije pojavio propovjednik koji je trebao propovijedati toga dana.

„I nama se ne da biti u Njemačkoj“, našalio se govoreći o nadi, komentirajući život Hrvata izvan Domovine. „Mnogi dolaze riješiti svoje financijske probleme, a ostanu u inozemstvu i do 40 godina. „Hrvatima se nigdje ne da biti i svugdje prigovaraju“, primijetio je rekavši kako smo stranci na svakome mjestu. „Sigurno je ovako bilo i sv. Antunu kada su mu govorili o ljepotama Portugala“. Govoreći o Crkvi u Njemačkoj, a naglašavajući nadu, objasnio je kako u pojedinim kapelama na zajedničku molitvu dolaze evangelici, katolici i pravoslavni vjernici. Osim toga, mnogi mladi sudjeluju u inicijativama u kojima se posebno moli zagovor Blažene Marije Djevice. Nada postoji i u Njemačkoj“, kazao je poručivši: „Nema ih na tisuće kao kod nas, ali Crkva u Njemačkoj živa je unatoč tome. Djeluju na društvo i nisu zatvoreni u svoju pobožnost.“

Povezujući tu činjenicu sa životom sv. Antuna, fra Ivan je rekao kako je sv. Antun posjećivao prostitutke. Objasnio je i zakon koji je u Antunovo vrijeme bio aktualan u Padovi, a koji je muškarce zbog neisplaćenih dugova prisiljavao na odlazak u zatvor. „Sv. Antun se stoga založio da onaj koji ne može vratiti svoj dug ne odlazi u zatvor, budući da ga tako neće moći vratiti, a njihove će žene dodatno biti izložene pogiblima. Mjesni grof ga je zbog toga pozvao na večeru koja je bila otrovana, kako bi ga ubio. Svetac je hranu blagoslovio i pojeo, a grof se obratio i promijenio. U starom statutu Padove i danas stoji Po riječima brata Ante mijenjamo zakon.“

Propovjednik je u nastavku govorio o životima bl. Alojzija Stepinca i Franje Kuharića. „I oni su utjecali na naše društvo. Alojzije Stepinac je završio u zatvoru jer je tražio slobodu riječi. Čitajući njegov životopis, saznao sam da je Alojzije organizirao procesiju kroz grad. Od Gospe Lurdske uzeo je Presveto i prolazio gradom. Nitko nije imao hrabrosti biti oporba tadašnjoj vlasti osim njega. Franjo Kuharić je nastavio taj put, tražeći ljudska prava, baš kao i sv. Antun Padovanski. Oni su bili cigla koja je nadogradila naše društvo.“

Okupljeno mnoštvo predslavitelj je potaknuo kazavši: „Ne budi blato koje prigovara, već cigla koja se gradi u zid. Ne budi pijesak koji prolazi kroz prste, već stijena na koju se mnogi mogu osloniti. Prihvati da si stranac tamo gdje živiš. Cigla nikada ne ostaje u tvornici, na jednom mjestu se proizvodi, a na drugom gradi kuću. Tako bi i mi trebali, budući da nam sv. Antun daje poruku upravo toga –  biti ciglom i stijenom koja će izgraditi društvenu zajednicu.“

Na kraju euharistijskog slavlja, fra Filip je zahvalio predslavitelju na predvođenju euharistije, jednako kao i okupljenim vjernicima koji hodočaste svakog utorka sv. Antunu. Nakon svete mise, uslijedilo je čašćenje relikvija Sveca, uz pjevane litanije.

Sljedeći utorak predslavi fra Roko Bedalov, župni vikar u Župi sv. Stjepana pod Borovima u Splitu.